Breaking News

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: «Η σκληρή μάχη για το 2020 συνεχίζεται – Greece Job Well Done»

Τουρισμός 12 Sep 2020 - 11:41 AM
Συντάκτης: TheViewer Editor

Με αφορμή την ολοκλήρωση δύο μηνών από την ανάληψη καθηκόντων της Πρωτοβουλίας των Φορέων για την προώθηση του Νοτίου Αιγαίου ως τουριστικού προορισμού εν μέσω της πανδημίας Covid-19, πραγματοποιήθηκε, στον χώρο του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, Συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του έργου που έχει επιτευχθεί κατά το συγκεκριμένο διάστημα.

Οι δύο εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας, Μαρία Σμιλίδου και Johanna Strand, επεσήμαναν ότι σε ένα εξαιρετικά δύσκολο και καθημερινά μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η πολύ καλή συνεργασία με όλους τους Φορείς που συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία, τους επαγγελματίες του τουρισμού, τους εκπροσώπους του Τύπου και εν τέλει την κοινωνία, αποτέλεσε το κλειδί για την επίτευξη του επιδιωκόμενου αποτελέσματος.

Στη συνέχεια, ανέπτυξαν το σύνολο των δράσεων που ελήφθησαν με στόχο να αποτραπούν λανθασμένες επιλογές που θα μπορούσαν να αμαυρώσουν την εικόνα του προορισμού αλλά και τις πρωτοβουλίες εκείνες που είχαν ως στόχο να τεθούν στέρεες βάσεις ως παρακαταθήκη για τις ερχόμενες τουριστικές χρονιές.

«Έγινε μια μεγάλη και συλλογική προσπάθεια για να οικοδομηθεί ένα κλίμα εμπιστοσύνης τόσο απέναντι στο διεθνές τουριστικό κοινό όσο και στο εσωτερικό της χώρας. Σε συνεργασία με τους φορείς και όλη την ομάδα που απαρτίζει την Πρωτοβουλία για τον Τουρισμό, αποτρέψαμε δεκάδες περιπτώσεις οι οποίες θα μπορούσαν να στείλουν λάθος μηνύματα στον Τύπο και στις ξένες αγορές. Επίσης, επιδιώξαμε να προβάλλουμε το δίπτυχο τουρισμός και ασφάλεια, συνδυασμός ο οποίος αποδείχθηκε ότι είναι το ζητούμενο για μια απαιτητική χρονιά όπως αυτή που διανύουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά η δημοσιογράφος Μαρία Σμιλίδου.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η τοποθέτηση της κας Σμιλίδου σχετικά με την φετινή τουριστική σεζόν, η οποία τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής: «Τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα το αντιλαμβανόμαστε όλοι καθώς ήταν μια χρονιά εξαιρετικά διαφορετική. Δεν υπήρξε όμοιά της ποτέ άλλοτε και η δυσκολία έγκειται και στο γεγονός πως καθημερινά, μεταβάλλονταν (και συνεχίζουν να μεταβάλλονται) τα δεδομένα, τα στοιχεία, οι αντιδράσεις ξένων χωρών, το διεθνές περιβάλλον.

Η πανδημία του κορωνοϊού είναι σίγουρα μια πάρα πολύ μεγάλη πρόκληση και δεν μας αφήνει να βαρεθούμε… ποτέ. Ο αγώνας είναι πάρα πολύ μεγάλος και κανένας δεν μπορεί να πει ότι σταματάει εδώ. Είναι μια συνεχής προσπάθεια στην οποία ήμασταν όλοι μαζί, όλοι οι φορείς. Η αποστολή μας ήταν να δίνουμε θετικές ειδήσεις, να αντιμετωπίσουμε τα fake news για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα –πολύ σημαντικό για να κρατηθεί ο τουρισμός στην χώρα –και βέβαια να υπάρχει μία ενιαία φωνή. Αυτή η χρονιά μπορούμε να πούμε ότι ήταν ένα πείραμα όχι ελληνικό αλλά παγκόσμιο.

Τα δεδομένα του Τουρισμού είναι εντελώς διαφορετικά και προσπαθούμε να αντιληφθούμε ποιος είναι ο νέος χάρτης που διαμορφώνεται. Είμαστε σε παντελώς αχαρτογράφητα νερά -κι αυτή είναι η δυσκολία».

Όσον αφορά τα νούμερα των τουριστών τα οποία, φυσικά, δεν μπορούν να συγκριθούν με το 2019 ή άλλες χρονιές, κινιούνται σε ικανοποιητικό επίπεδο με βάση τα δεδομένα όπως διαμορφώνονται από την εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού τόσο στις αγορές όσο και στις άλλες χώρες: «Στην Ισπανία δεν είδαν ούτε με τα κιάλια αυτά τα νούμερα που είχαμε στα νησιά…» ανέφερε η κα Σμιλίδου.

Αναφερόμενη στα ξενοδοχεία της Ρόδου, ανέφερε πως πήγαν πολύ καλά, εφάρμοσαν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και ‘έβαλαν τα γυαλιά’ όπως έγραψαν και μέσα πανελλαδικής εμβέλειας. «Ήταν αποτέλεσμα ενιαίας φωνής την οποία καταφέραμε όλοι μαζί (και ο τοπικός Τύπος, φυσικά)».

Βασική παράμετρος παραμένει επίσης «η εμπέδωση του αισθήματος της ασφάλειας στον τουρίστα που αποτελεί και το κλειδί για να επισκεφτεί έναν προορισμό» όπως ανέφερε –κάτι που το πέτυχε η περιοχή μας. Του λόγου του αληθές, οι πολλές μαρτυρίες των ξένων επισκεπτών μας που καταγράφτηκαν είτε μέσω ρεπορτάζ, είτε μέσω σχολίων στα social media κ.λπ.

«Είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό και δραματικό σε κάποιες περιπτώσεις, όλα αυτά που γράφονται πώς μεταφέρονται στις ξένες αγορές, στους τουρ οπερέιτορς, σε αφίξεις, σε κρατήσεις ξενοδοχείων. Η προσπάθεια δεν σταματάει φυσικά» ανέφερε ενώ υπογράμμισε ο Σεπτέμβριος δείχνει να έχει καλή ροή.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία των δύο μηνών, δεν σημειώθηκε κάποια μεγάλη πτώση αλλά η ροή στις αφίξεις ήταν ομαλή. «Είμαστε ικανοποιημένοι καθώς καταφέραμε να διαδώσουμε στο εσωτερικό της χώρας, την επιτυχία που είχαν αυτή την περίοδο οι προορισμοί της περιοχής μας. Πλέον, όλοι γνωρίζουν ότι εδώ, όλοι εργάστηκαν σκληρά και ο Τουρισμός δεν ήταν κάτι αυτονόητο.

«Εμείς, μπορούμε να πατήσουμε πάνω σε αυτό που καταφέραμε φέτος, υπό αυτές τις συνθήκες και να προσπαθήσουμε για τις επόμενες χρονιές, βάζοντας τα θεμέλια να το μεγιστοποιήσουμε» κατέληξε μεταξύ άλλων.

Η Johanna Strand

Από την πλευρά της η Johanna Strand επεσήμανε ότι ήταν εξαιρετικά αποτελεσματική η επέμβαση της Πρωτοβουλίας σε πολλές περιπτώσεις κατά τις οποίες απαιτήθηκε η επικοινωνία με tour operators, αεροπορικές εταιρείες και διεθνή μέσα ενημέρωσης. Ειδική αναφορά έκανε η κ. Strand στην περίπτωση των Βρετανικών δημοσιευμάτων τα οποία χρησιμοποιώντας μη επίσημους δείκτες παρουσίαζαν από τις 17 Αυγούστου την Ελλάδα ως την επόμενη χώρα που θα μπει στη λίστα χωρών που απαιτείται 14ήμερη καραντίνα για όσους επιστρέφουν από τις διακοπές τους.

Όπως επισημάνθηκε, έγιναν άμεσα μια σειρά διορθωτικών ενεργειών τόσο προς τον βρετανικό τύπο όσο και προς την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού και όλες τις αρμόδιες αρχές ώστε μέσα σε λίγες ώρες το θέμα είχε αποκατασταθεί διασώζοντας χιλιάδες κρατήσεις Βρετανών τουριστών προς τα ελληνικά νησιά.

Η εικόνα ερήμωσης σε μεσογειακούς προορισμούς όπως η Ισπανία (Κανάρια νησιά, Βαλεαρίδες νήσοι, κτλ.) σε σύγκριση με την ομαλή -αν και με δυσκολίες- τουριστική πορεία σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα αποτυπώνει το θετικό πρόσημο για τον ελληνικό τουρισμό σε μια χρονιά που όμοια της δεν έχει προηγηθεί καθώς για πρώτη φορά επιχειρείται το άνοιγμα του τουρισμού εν μέσω πανδημίας. Για αυτούς του λόγους, τονίστηκε ότι η εκκίνηση της φετινής σεζόν πρέπει να αξιολογείται με εκκίνηση από το σημείο 0 και όχι σε σύγκριση με τα ρεκόρ των προηγούμενων ετών.

Στο πλαίσιο αυτό η αύξηση των διεθνών αφίξεων στο Ν. Αιγαίο μεταξύ των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου κατά 73% και αντιστοίχως κατά 69% για το νησί της Ρόδου αξιολογείται ως μια σημαντική επιτυχία, αποτέλεσμα της συλλογικής και υπεύθυνης αντιμετώπισης των τουριστικών ροών.

Στα πέντε διεθνή αεροδρόμια του Ν. Αιγαίου (Ρόδο, Κω, Μύκονο, Σαντορίνη, Κάρπαθο) αφίχθησαν κατά το δίμηνο Ιουλίου- Αυγούστου 665.238 τουρίστες ενώ κατά το ίδιο διάστημα αφίχθησαν 303.849 τουρίστες μόνο στο νησί των Ιπποτών.

Επίσης, επισημάνθηκε ότι παρά τη γενική πτώση, τα ξενοδοχεία της Ρόδου και της Κω κατέχουν την πρωτοκαθεδρία στις παγκόσμιες αναζητήσεις που κάνουν οι tour operators της γερμανικής αγοράς καθώς πέντε ξενοδοχεία της Δωδεκανήσου ανήκουν στο ΤΟΠ 10 των αναζητήσεων.

Κατά τη συνέντευξη τύπου, παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι περιπτώσεις «fake news» και ανακριβειών που θα μπορούσαν να κοστίσουν σε τουρισμό, οι θετικές ειδήσεις για τους προορισμούς των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων που λειτούργησαν ως κινητήριος μοχλός για τις ξένες αγορές και ο αντίστοιχος αντίκτυπος αυτών στα εγχώρια και διεθνή μέσα ενημέρωσης.

«Greece Job Well Done» ήταν το μήνυμα και το συμπέρασμα σύμφωνα με την κα Strand.

Κλείνοντας, οι δύο εκπρόσωποι Τύπου της Πρωτοβουλίας Νοτίου Αιγαίου, κ.κ. Σμιλίδου και Strand, τόνισαν ότι μπορεί ως τώρα το στοίχημα να έχει κερδηθεί ωστόσο η μάχη είναι διαρκής και χρειάζεται συστράτευση και συνεχή εγρήγορση από όλες τις πλευρές. / Πηγή: dimokratiki

Δείτε επίσης

Μεγάλη απήχηση έχει η νέα ψηφιακή καμπάνια προβολής της Ρόδου (video)

Μεγάλη απήχηση έχει στο διεθνές κοινό η νέα ψηφιακή καμπάνια προβολής της Ρόδου, η οποία …