Breaking News

Μητροπολίτης Ιλαρίωνας: Από την πολιτική ηγεσία της Ουκρανίας, αναμένουμε μη παρέμβαση στα εσωτερικά της Εκκλησίας

Διεθνή 14 Sep 2019 - 10:09 AM
Συντάκτης: TheViewer Editor

Αποκαλυπτικός εμφανίσθηκε ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας, αναφορικά με το ζήτημα της κατάστασης όπως έχει διαμορφωθεί στην Ουκρανία μετά την χορήγηση της αυτοκεφαλίας -τον περασμένο Γενάρη- από το Φανάρι, στην νεοδημιουργηθείσα «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας», απαντώντας σε ερωτήσεις σε ερωτήσεις εκπροσώπων των ουγγρικών, ιταλικών, γαλλικών, γερμανικών, αμερικανικών, λιβανέζικων, γεωργιανών και λετονικών μέσων ενημέρωσης στο πλαίσιο του παγκόσμιου φόρουμ χριστιανών δημοσιογράφων, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα. 

Επισήμανε μάλιστα, ότι η Ρωσική Εκκλησία αισιοδοξεί πως η νέα πολιτική ηγεσία της Ουκρανίας, δεν θα παρέμβει στα εσωτερικά ζητήματα της Εκκλησίας. 

– Τι μπορείτε να πείτε σχετικά με την κατάσταση των Ορθοδόξων πιστών στην Ουκρανία;

Τους τελευταίους μήνες, η Ουκρανία αντιμετώπισε πολλά προβλήματα που σχετίζονται με ορισμένες ομάδες που αποκαλούνται Ορθόδοξοι. Αυτά τα προβλήματα προκλήθηκαν από το γεγονός ότι ο προηγούμενος πρόεδρος, Π. Ποροσένκο, υποστήριξε τη δημιουργία της λεγόμενης εθνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας».

Η ιδέα που προώθησε η τότε ηγεσία της χώρας να χωρίσει την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας από την πληρότητα της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας υποστηρίχθηκε από τον Πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης Βαρθολομαίος, ο οποίος παρείχε τον «τόμο της αυτοκεφαλίας» στη νεοδημιουργηθείσα «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας».

Την ίδια στιγμή, η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, που ενώνει την πλειοψηφία των Ορθοδόξων πολιτών της χώρας, όπως και πριν, βρίσκεται στη δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Μόσχας και έχει αυτοδιοικούμενο καθεστώς.

Οι ενέργειες του κ. Ποροσένκο και της κυβέρνησής του οδήγησαν σε πολυάριθμες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της κατάληψης εκκλησιών (ναών) σε διάφορες περιοχές της Ουκρανίας.

Ελπίζουμε ότι με τη νέα ηγεσία να έρθει στην εξουσία, αυτές οι παραβιάσεις και καταλήψεις, θα τερματιστούν. Από την ηγεσία της Ουκρανίας, αναμένουμε μη παρέμβαση στα εσωτερικά της Εκκλησίας.

Αφήστε τους πολιτικούς να ασχοληθούν με την πολιτική και οι ηγέτες των εκκλησιών, να ασχολούνται με την επίλυση των προβλημάτων της Εκκλησίας.

– Πόσοι επίσκοποι έχουν πάει στη νέα ‘εκκλησία’;

– Μόνο δύο από τους ενενήντα επισκόπους πήγαν στη νεοσύστατη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας.

– Αφού η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας έλαβε αυτοκεφαλία, το Πατριαρχείο της Μόσχας παραιτήθηκε από τη Μικτή Επιτροπή Θεολογικού Διαλόγου μεταξύ της Ορθόδοξης Εκκλησίας και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Υπήρξε η ευκαιρία να συνεχιστεί ο θεολογικός διάλογος, παρά την τρέχουσα κατάσταση;

Νομίζω ότι ήταν θεωρητικά εφικτό, αλλά πρακτικά δεν ήταν εύκολο να συμμετάσχουμε στο έργο της επιτροπής, του οποίου ο συμπρόεδρος, εξ ορισμού, είναι ο εκπρόσωπος του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης και ταυτόχρονα να παρακολουθούμε τις παράνομες πράξεις που ανέλαβε η Κωνσταντινούπολη.

Επιπλέον, ως μέλος της επιτροπής εδώ και πολλά χρόνια, δεν έκρυψα τη δυσαρέσκειά μου για τον τρόπο διεξαγωγής του διαλόγου.

Στην πραγματικότητα, βλέπουμε το γεγονός ότι ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης προσπαθεί να εξομοιώσει το πρωτείο του Πάπα στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία.

Ταυτόχρονα, πρέπει να σημειωθεί ότι η διδασκαλία της υπεροχής του Πάπα στους καθολικούς εξελίχθηκε για σχεδόν δύο χιλιάδες χρόνια. με τον ίδιο τρόπο που η Κωνσταντινούπολη, η οποία, κατά τη γνώμη μας, έχει την υπεροχή της τιμής, αλλά όχι την υπεροχή της εξουσίας, ερμηνεύει την υπεροχή της, είναι ένα σχετικά πρόσφατο φαινόμενο.

Οι Ορθόδοξες Εκκλησίες δεν είναι έτοιμες να ακολουθήσουν τη θεολογία που δημιουργείται προς υποστήριξη αυτής της ιδεολογίας.

-Ένα από τα σημαντικά νέα που συζητήθηκαν πρόσφατα είναι η Γενική Συνέλευση της Αρχιεπισκοπής των Ορθόδοξων ρωσικών εκκλησιών στη Δυτική Ευρώπη, στη συνάντηση της οποίας υποβλήθηκε πρόταση για ένταξη στη Ρωσική Εκκλησία. Γιατί, κατά τη γνώμη σας, πριν από λίγους μήνες, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αποφάσισε να διαλύσει την Αρχιεπισκοπή;

Είναι δύσκολο για μένα να εξηγήσω την έννοια των ενεργειών που έλαβε το Οικουμενικό Πατριαρχείο κατά το παρελθόν έτος. Μερικές φορές φαίνονται μάλλον παράλογες.

Για παράδειγμα, ποιος ήταν ο λόγος για τη διάλυση της Αρχιεπισκοπής Ρωσικών ενοριών στη Δυτική Ευρώπη; Ή ποιος ήταν ο λόγος για τον οποίο δόθηκε ‘αυτοκεφαλία’ σε μια ομάδα ουκρανικών σχισματικών, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των Ορθοδόξων πιστών στην Ουκρανία δεν δέχτηκε αυτή την αυτοκέφαλη;

Δεν ξέρω πώς να ερμηνεύσω αυτά τα βήματα. Ίσως οι ίδιοι οι εκπρόσωποι της Κωνσταντινούπολης να δώσουν κάποια εξήγηση.

Φροντίζουμε για τις πνευματικές ανάγκες των ανθρώπων και, φυσικά, εάν η Αρχιεπισκοπή εκκαθαριστεί, θα χαρούμε να την δεχτούμε ως δομή της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ειδικά επειδή αυτή η δομή ήταν αρχικά μέρος αυτής και έγινε μέρος του Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης μόνο προσωρινά.

Νομίζω ότι η επιστροφή αυτών των πιστών στην Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία είναι πολύ επίκαιρη σε αυτό το στάδιο. /  με πληροφορίες από: mospat

Δείτε επίσης

Μακρόν σε Ντ.Μπακογιάννη: «Δεν θα ήταν σωστό να υποκύψουμε στην πίεση της Τουρκίας» (videos)

Ερώτηση, εκ μέρους του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ), απηύθυνε η βουλευτής της ΝΔΝτόρα Μπακογιάννη στον …