Breaking News

ΓΑΙΑ ΠΥΡΙ ΜΙΧΘΗΤΩ ΑΠΟ ΜΟΣΧΑ: Διέκοψε το Πατριαρχείο Μόσχας την κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο (video)

video, Διεθνή 17 Sep 2018 - 1:02 PM
Συντάκτης: TheViewer Editor

Την απόφαση να διακόψει την Κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο έλαβε πρόσφατα το Πατριαρχείο Μόσχας. Μετά το σήριαλ που προηγήθηκε τόσο σε διπλωματικό όσο και σε εκκλησιαστικό επίπεδο και ύστερα από την συνάντηση των δύο Προκαθημένων και την ειλημμένη απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησία, η ρωσική πλευρά αποφάσισε ότι δεν πρόκειται το ανεχτεί αυτό, θεωρώντας το ως «αντικανονική εισπήδηση» στην δική περιοχή.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Πατριαρχείου Ρωσίας, διακόπτεται εφεξής η αναφορά του ονόματος του Οικουμενικού Πατριάρχη στα  Δίπτυχα, καθώς και η Κοινωνία με τους Ιεράρχες του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ενώ αποσύρονται από όλες τις κοινές επιτροπές οι ιεράρχες της Εκκλησίας της Ρωσίας.

Η απόφαση αυτή, όπως διευκρίνισε ο εκπρόσωπος τύπου του Πατριάρχη Μόσχας και Πασών των Ρωσιών, ιερέας Αλεξάντρ Βολκόφ, δε στερεί τη δυνατότητα των κληρικών του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως (Οικουμενικού Πατριαρχείου) και της Ρωσικής ορθόδοξης Εκκλησίας να πραγματοποιούν από κοινού λειτουργίες».

Ωστόσο, ο ίδιος, όπως μετέδωσε αργότερα το πρακτορείο TASS, επεξηγώντας την απόφαση αυτή, δήλωσε ότι το πατριαρχείο της Μόσχας αποφάσισε να μη μνημονεύεται το όνομα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου κατά τη διάρκεια της λειτουργίας, όπως και να αναστείλει τη συλλειτουργία με τους ιεράρχες της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως, θεωρώντας ότι αυτό συνιστά το τελευταίο προειδοποιητικό μέτρο και την ελπίδα για διάλογο.

Η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, με αφορμή τη απόφαση αυτή του Οικουμενικού Πατριαρχείου να εγκρίνει την Αυτοκεφαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ουκρανία είχε εκφράσει τότε την «έντονη διαμαρτυρία και τη βαθειά της δυσαρέσκεια», δηλώνοντας ότι οι ενέργειες της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως (του Οικουμενικού Πατριαρχείου) «συνιστούν κατάφωρη παραβίαση των εκκλησιαστικών κανόνων».

Το Φανάρι, φυσικά, παραμένει αμετακίνητο στην απόφασή του ενώ ιεράρχες προσκείμενοι στο Πατριαρχείο, την στηρίζουν.

Σε κάθε περίπτωση, το συμπέρασμα είναι ένα: Η ενότητα της Ορθοδοξίας απειλείται πλέον ανοικτά και η κάθε πλευρά θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στους ορθοδόξους που αντιμετωπίζουν πλείστα όσα προβλήματα σε όλο τον κόσμο. Επιπροσθέτως, οι γεωπολιτικές εξελίξεις δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με τις εκησιαστικές αν και από ό,τι φαίνεται κάποιοι “εξωγενείς” πολιτικοί παράγοντες, έβαλαν το…. χεράκι τους τόσο για να δημιουργήσουν πρόβλημα στην Ορθοδοξία, όσο και για να διχάσουν το ποίμνιο εξ αφορμής των πολύ ευαίσθητων διεθνών πολιτικών εξελίξεων στην περιοχή της Βαλκανικής (και άνωθεν….)

Ο Βολοκολαμσκ Ιλαρίωνας

Ιδιαίτερα σκληρές ωστόσο, είναι οι δηλώσεις του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίωνα, ο οποίος σε τηλεοπτικές συνεντεύξεις του επιρρίπτει ευθύνες στον ίδιο τον κ. Βαρθολομαίο για την δημιουργηθείσα κατάσταση –κυρίως με αφορμή και την αποστολή των δύο εξάρχων στην Ουκρανία:

«Το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ανακοίνωσε την αποστολή των δύο εξάρχων του, δηλαδή ειδικούς απεσταλμένους, στο Κίεβο. Σήμερα η Ιερά Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας εξέδωσε ένα ανακοινωθέν, όπου υπέδειξε την αντικανονικότητα αυτής της κινήσεως.

Η αποστολή εξάρχων (ειδικών ή οποιωνδήποτε απεσταλμένων) σε μια άλλη τοπική Εκκλησία μπορεί να γίνει αποκλειστικά με τη συγκατάθεση της ίδιας τοπικής Εκκλησίας. Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως δεν υπέβαλε κανένα σχετικό αίτημα προς τον Πατριάρχη Μόσχας, αλλά ούτε και στον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου Ονούφριο, τον οποίο ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος κατ’επανάληψιν ανεγνώριζε δημοσίως ως μόνο κανονικό αρχηγό της Ορθοδόξου Εκκλησίας στην Ουκρανία.

Η ἐν λόγῳ πράξη έγινε κατά παράβασιν των εκκλησιαστικών κανόνων και δεν μπορεί να παραμένει αναπάντητη. Ελπίζουμε ότι η Κωνσταντινούπολη θα επανεξετάσει την απόφαση αυτή,  σε αντίθετη περίπτωση θα αναγκασθούμε να προβούμε σε σχετικές αποφάσεις και να αντιδράσουμε.

Σήμερα το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως δηλώνει ότι οι εξονομασθέντες ειδικοί αντιπρόσωποι θα αναλάβουν την ολοκλήρωση εκείνου του σχεδίου απονομής αυτοκεφάλου καθεστώτος στην Εκκλησία της Ουκρανίας, το οποίο  ανακοινώθηκε ακόμη τον περασμένο Απρίλιο και το οποίο θέλουν τώρα να φέρουν εἰς πέρας. Τι σημάνουν όλα αυτά κατά τη γνώμη μας; Αυτά σημαίνουν κυρίως την απόδοση κανονικότητας στο ἐν Ουκρανίᾳ σχίσμα, διότι μόνοι οι σχισματιοί διεκδικούν το αυτοκέφαλο, ενώ η κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας, η οποία ενώνει την πλειοψηφία των Ορθοδόξων χριστιανών της Ουκρανίας (μιλάμε για περισσότερες από 12 χιλιάδες ενορίες και περισσότερες από 200 Ιερές Μονές), δεν ζήτησε κανένα αυτοκέφαλο ούτε καμία αυτοτέλεια.

Αντιθέτως, η Διάσκεψη των Επισκόπων της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας, η οποία συνήλθε πρόσφατα, αποφάσισε ομοφώνως ότι το παρόν καθεστώς της Εκκλησίας αυτής είναι  το καλύτερο γι’αυτή. Και είναι το καθεστώς μιας αυτοδιοικήτου Εκκλησίας εντός του Πατριαρχείου Μόσχας.

Επομένως, το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως τώρα πάτησε πλέον ανοιχτά στο μονοπάτι του πολέμου. Και δεν είναι μόνο ο πόλεμος κατά της Ρωσικής Εκκλησίας, ούτε μόνο κατά του Ουκρανικού Ορθοδόξου λαού. Στην ουσία, είναι ένας πόλεμος κατά της ενότητας συμπάσης της Ορθοδοξίας.

Διότι, εάν φέρουν εἰς πέρας αυτό το ύπουλο θα έλεγα και δολερό σχέδιο, η πλειοψηφία των Ορθοδόξων χριστιανών της Ουκρανίας δεν θα αποδεχθεί το αυτοκέφαλο αυτό.  Ούτε η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας θα δεχθεί την ἐν λόγῳ απόφαση. Αναγκαστικά θα διακόψουμε την κοινωνία με την Κωνσταντινούπολη, και τότε η Κωνσταντινούπολη δεν θα έχει απολύτως κανένα δικαίωμα  πλέον να διεκδικεί την ηγεσία στον Ορθόδοξο κόσμο.

Σήμερα το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως αυτοπαρουσιάζεται ως sui generis επικεφαλής των 300 εκατομμυρίων Ορθοδόξων του πλανήτη,  και τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως τον βλέπουν σχεδόν ως ένα Ορθόδοξο Πάπα. Και όμως, τουλάχιστον ενα ήμισυ του ορθοδόξου πληθυσμού δεν θα τον αναγνωρίζει πλέον ούτε ως πρώτον μέσα στην οικογένεια των Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Θεωρώ ότι για την πράξη του αυτή ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος θα φέρνει προσωπική ευθύνη ενώπιον του κριτηρίου του Θεού και της ιστορίας» όπως ανέφερε μεταξύ άλλων.

Η πρώτη Θεία Λειτουργία του Μόσχας Κυρίλλου

Εντωμεταξύ, την πρώτη Θεία Λειτουργία του, τέλεσε ο Πατριάρχης Μόσχας κ. Κύριλλος, μετά την απόφαση της Συνόδου. Στο βίντεο φαίνεται καθαρά, ότι μνημονέυει όλους τους Προκαθημένους των Εκκλησιών, πλην του Οικουμενικού Πατριάρχη. ((Πηγές: ΑΜΠΕ, TASS, Ria Novosti, Orthodox Church)

ΒΙΝΤΕΟ

Δείτε επίσης

Συνάντηση στις Βρυξέλλες της Κ.Ε. ΕΕ-Αλβανίας υπό την προεδρία του Μ.Κεφαλογιάννη (video)

Στις Βρυξέλλες πραγματοποιήθηκε η τακτική συνάντηση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ευρωπαϊκής Ένωσης – Αλβανίας υπό την …