Breaking News

Η μύηση των επισκεπτών στα μυστικά της γαστρονομίας του Νοτίου Αιγαίου έχει όνομα: “Be a local”

Τουρισμός 17 Jul 2018 - 11:05 AM
Συντάκτης: TheViewer Editor

Την μύηση των επισκεπτών στην γαστρονομία των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, μέσα από παραδοσιακές συνταγές και αυθεντικά τοπικά προϊόντα, έχει στόχο η δράση “Be a local”, που υλοποιείται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου – Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης 2019, σε συνεργασία με τις κατά τόπους Ενώσεις Ξενοδόχων, φορείς του τουρισμού και την Λέσχη Αρχιμαγείρων Κυκλάδων & Δωδεκανήσου, όλοι στρατηγικοί κοινωνικοί εταίροι της Περιφέρειας, στο πλαίσιο των δράσεων που περιλαμβάνει ο τίτλος.

Οι ξενοδοχειακές μονάδες που ήδη έχουν ξεκινήσει και υλοποιούν την δράση “Be a local”, έχουν διαμορφώσει αναλόγως τα μενού τους και προσφέρουν στους πελάτες τους αυθεντική γαστρονομική εμπειρία, μέσα από παραδοσιακές συνταγές των νησιών, που παρουσιάζονται είτε στην πρωτότυπη μορφή τους, είτε εξελιγμένες στα πρότυπα της σύγχρονης νησιώτικης κουζίνας και παρασκευάζονται με γνήσια τοπικά προϊόντα.

Η πρωτοβουλία “Be a local”, στην «αλυσίδα» της οποίας προστίθενται διαρκώς νέες ξενοδοχειακές μονάδες, μέσα από την προώθηση και ανάδειξη της νησιώτικης γαστρονομίας, έχει στόχο την διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με την τουριστική βιομηχανία και κατ’ επέκταση, την στήριξη των τοπικών παραγωγών, παράλληλα με άλλες δράσεις της περιφερειακής αρχής που κατατείνουν στον ίδιο στόχο, όπως είναι η συμμετοχή τους, δια μέσου της Περιφέρειας, στις μεγαλύτερες παγκοσμίως, εκθέσεις γαστρονομίας, τροφίμων και ποτών, με σκοπό την εξωστρέφεια και την αναγνωρισιμότητά τους σε νέες αγορές.

Σημειώνεται ότι η διασύνδεση τουρισμού και πρωτογενούς τομέα, συνιστά έναν από τους στρατηγικούς στόχους που η Περιφερειακή αρχή έθεσε από τον ξεκίνημα της θητείας της, επιδιώκοντας να αξιοποίησει στο μέγιστο δυνατόν την διαρκώς αυξανόμενη διεθνή τάση του γαστρονομικού τουρισμού, προς όφελος της τοπικής οικονομίας. Αιχμή του δόρατος στην επίτευξη του στόχου αυτού ήταν η ανάδειξη του Νοτίου Αιγαίου σε Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης για το 2019, μέσα από ένα ευρύ φάσμα δράσεων που ήδη υλοποιούνται και θα κορυφωθούν μέσα στο επόμενο έτος.

Όσον αφορά τον γαστρονομικό τουρισμό, ενδεικτικά της δυναμικής του είναι τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της μεγάλης διεθνούς πλατφόρμας ταξιδιωτικών κρατήσεων, Booking.com. Σύμφωνα με αυτά:

Το 54% ότι επιθυμεί να αποκτήσει μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες στις διακοπές.

Τέσσερις στους 10 ταξιδιώτες (41%) επιθυμούν να κάνουν διακοπές το 2018 σε ανερχόμενους προορισμούς για το ποτό και το φαγητό τους, έναντι 29% το 2017.

Το τοπικό φαγητό θα είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για ταξίδια το 2018, με τα 2 τρίτα (64%) των ταξιδιωτών να επιθυμούν να δοκιμάσουν περισσότερο τοπικές γεύσεις.

Το φαγητό θα αποτελέσει ακόμα και καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή ταξιδιού με έναν στους 5 (22%) να σκοπεύει να ταξιδέψει σε κάποιον προορισμό απλώς και μόνο για το φαγητό του και το ένα τέταρτο (25%) να αποφεύγει συνειδητά προορισμούς που δεν φημίζονται για τη γαστρονομία τους.

Τρεις στους 10 (29%) θα επιλέξουν προορισμό βάσει των κριτικών που συγκεντρώνουν τα τοπικά εστιατόρια.

Το ένα τρίτο (31%) προγραμματίζει να τραβήξει περισσότερες φωτογραφίες φαγητού στα ταξίδια το 2018, ώστε να τις δημοσιεύσει στα social media και να τις κοινοποιήσει σε φίλους.

Δείτε επίσης

Μεγάλη προβολή της Ρόδου στην ισπανική τηλεόραση με αφορμή το Διεθνή Μαραθώνιο!

Ένα πολυδιάστατο αφιέρωμα στη Ρόδο προβλήθηκε από το ισπανικό τηλεοπτικό δίκτυο “Eitb” και την εκπομπή …